مسعود شجره:

آنچه در مصر رخ می دهد جنایت است

آنچه در مصر رخ می دهد جنایت است

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات توسط ارتش مصر، این اقدام را جنایت خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، وقایع خشونت بار مصر و توسل ارتش این کشور به خشونت برای پایان دادن به اعتراضات که شدیدتر از سرکوب مخالفان در دور حسنی مبارک است، افکار عمومی جهان را شوکه کرده است.   

این در حالی است که مردم مصر حق دارند صدای اعتراض خود را به گوش جهان برسانند و حمایت گروههای اپوزیسیون از این اعتراضات نیز قانونی است. کمیسیون حقوق بشر اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت بار ارتش مصر علیه معترضان، از ارتش و کشورهای غربی خواست به خواسته های قانونی مردم مصر احترام بگذارند.

این کمیسیون همچنین مداخله ارتش در سیاست مصر و برکناری "محمد مرسی" را به باد انتقاد گرفته و تاکید کرد جامعه جهانی باید به این مداخله واکنش نشان می داد. "مسعود شجره" رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این رابطه گفت: آنچه که در حال رخ دادن در مصر است جنایت است، معترضان نباید در خیابان به گلوله بسته شوند، این یک قتل عام عامدانه است.

به گفته شجره مداخله نظامی ارتش با هدف ساکت کردن اپوزیسیون انجام شده که امروز با سرکوب اخوان المسلمین شروع شده و فردا شامل دیگر گروههای سیاسی می شود. این در حالی است که سازمان های حقوق بشر در مورد ادامه خشونت ها در مصر هشدار داده و خواستار مداخله نهادهای بین المللی در این خصوص شده اند.

کد خبر 2116064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha